måndag 17 december 2012

Sol i sinnet

Började med att skriva "grått" i rubriken, då syftade jag på dagens färg ute. Som tur var kom jag på andra tankar, vem vill läsa ett inlägg som handlar om grått väder haha.
Har jobbat hela dagen och sedan handlat mat, kom hem rätt sent och glad blev jag när S deklarerade att han skulle laga maten, så skönt, då kan jag ju vila mig här i min fåtölj en stund, kolla FB och skriva lite. 
Idag var en sån där dag igen där jag kände att jag vill göra så himla mycket förändringar på jobbet. Det finns hur mycket som helst att ta tag i, but where to start? Idéerna flödar i huvudet och jag var tvungen att börja skriva ner mina tankar, ge exempel på hur jag tänker och varför, jag är så rädd att "känslan" och det jag tänkt ska flyga bort ur minnet och entusiasmen med den. Har man mycket förändringsmotstånd omkring sig är det lätt hänt nämligen, något som jag nyligen upptäckt. 
Nu ska jag i alla fall skriva ner en annan sak, idéer på julklappar. Imorgon o på onsdag ska de ske, de där sista inköpen :)
Funderar också över det där med träning på gymmet, men det får nog vänta till januari ändå, har lite för ont ännu, får fortsätta med promenader ett tag till väl? Eller, ska jag kanske, vill ju....

Puss å kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar