tisdag 18 december 2012

Klappat å klart

Ja, i stort sett alla julklappar är inhandlade och inslagna, blev rentav riktigt trött på att paketera och ångrade att jag inte bara lät dem göra det i affären, trodde det skulle vara roligare än det var.
Kände sen att det är min tur att fixa middag, så fick det bli. Nu är jag helt slut, men skall skrapa ihop lite energi till en kvällspromenad, det måste jag bara.

Nu blev jag lite full i skratt för jag tänker på hur stor skillnad det är på mina och S ambitioner när det gäller matlagning. Som en jämförelse kan vi ta förra tisdagen och idag. Förra tisdagen serverades 'Ankbröst med mjukstekt svamp och potatiscappuccino'. Visserligen kl 20:30, men ändå, en tisdag i december. Idag däremot blev det en medioker Taco-anrättning. Vet inte vad det är med mig, men jag orkar bara inte uppbringa den lust som krävs för att lägga lite själ och hjärta i matlagningen. För S däremot är det passion så att det stänker (i hela köket he he). Ja ja, mina cupcakes är i alla fall bakade med kärlek, alltid något.

Har förresten blivit helt tokig en stickad pläd, vill ha den helt enkelt, men just den jag har hittat var löjligt dyr, kanske mamma kan sticka en? Eller så finns det de som är billigare än tre å fem.
Men kolla in denna bilden från Beckers nedan, fetsnyggt eller vad?






2 kommentarer: