söndag 16 december 2012

Casual sunday

Har haft en formidabel söndagsmorgon. Vaknade tidigare än alla andra, tog på mina nya smygvänliga raggsockar och smög ner i köket. Bryggde en hel kanna kaffe, tände tre adventsljus och skred till verket. I min ensamhet kunde jag tänka riktigt bra och försökte formulera och skriva ner mina tankar i en liten vacker bok som jag fick av en kompis för ett tag sen. Det är bra för mig, tror jag, att skriva ner tankar som jag har, tankar som kanske är goda att ha med sig i framtiden, eller dåliga tankar med för den delen, bara för att bli av med dom. Idag blev det många goda tankar som kom på pränt, om sånt som jag "upptäckt" senaste tiden och som jag vill komma ihåg att ta med mig framåt, alltid, sånt som jag vill att andra också ska tänka på att ha med sig och som jag vill samtala med andra om. Ja, så det blev en riktigt bra morgon, trots att det är riktigt tungt, grått, blött väder ute och trots att vi inte tagit in våra trädgårdsmöbler än som står där sorgligt blöta och fulla av döda tallbarr och vill ge mig dåligt samvete, men vet ni vad, jag skiter i möblerna.

Nu blir det till att dra på jeansen och ha en slapp söndag.



Har idag letat efter idéer till egna tavlor, finns massor av snygga svartvita saker med enbart text på som är ganska snyggt. Kanske jag skulle kunna fixa, skriver ju rätt snyggt trots allt. Ska i alla fall försöka. Men å, så kom jag på det där med trappan igen, jag kommer ju aldrig vidare med målningen, jo ok, denna vecka som kommer ska det bli klart, that's a promise.

Framåt eftermiddagen tog vi en rejäl promenad. Stannade till i några butiker, fikade och S handlade bl.a. en fin lykta som vi (jag) suktat efter ett tag. Solen tittade fram några minuter, men sen började det regna igen. Nu är vi hemma och ljuslyktan på plats, så fin.


Ha en skön söndagkväll!



2 kommentarer:

  1. Låter bra. Jag önskar mig tavlor liknande dessa: http://theresesennerholtshop.se

    Puss på dig

    SvaraRadera
  2. Jamen, de är ju fina, såna borde jag kunna fixa :)

    SvaraRadera