torsdag 13 december 2012

Ett nytt hus...

...blev det idag, lagom stort och lagom mysigt. Hittade det på ett favoritställe - Illums bolighus - det blev en fin tomte också, men den visar jag en annan dag, har inte hittat hans plats i huset än... den är både för stor och för liten liksom... Kanske måste köpa ett eget bord till den haha.


Har haft en riktigt bra dag, först vaknade jag som sagt med en glad dröm kvar i sinnet. Sedan kom positiv jobb-feedback från Paris som gör att jag känner mig lättad och kan koppla av en stund. Har också hittat en och annan julklapp idag och nu ser jag fram emot att slå in dessa. S spelar innebandy ikväll, det behöver han, allt mitt bakande och flera veckor utan träning p.g.a. skadad tumme har gjort att beach 2013 känns lite för nära liksom.... 

Igår tog jag mig äntligen tid att på inrådan av mamma o syrran lyssna på Lars Lerins sommarprat, samt kika på dokumentärfilmen "För dig naken". Jag blev nästan förälskad, vilken gullig människa, så genialisk men ändå så ömtålig, ödmjuk, mjuk, söt, trasig - på väg att bli hel? Nu vill jag ha massor av hans tavlor, helt otroliga, hur har jag kunnat missa detta, värmlänning som jag är. 

Sköt om er!

1 kommentar:

  1. Ja den dokumentärfilen är inte dum alls, vill skratta och gråta om vartannat. Så oerhört mänskligt.

    SvaraRadera