fredag 11 januari 2013

Nähä...

... det blev inga bilder, visar sig problem att ladda upp bilder för oss som har internet explorer, så får väl avvakta med det.

Men, jag blev så glad när jag tittade på "På spåret" och det dök upp en fråga på en dikt av Karin Boye, en dikt som jag upptäckte att jag nästan kan utantill, en favorit alltså, så här kommer den istället:

I Rörelse (Karin Boye)

Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening med vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gror.
Oändligt är vårt stora äventyr.

I eftermiddag har jag besökt vårt nya fina bibliotek, gått en fin promenad och därefter fikat och babblat i flera timmar med vännina på vad som jag tror blivit mitt nya stamställe, me like! Fick rentav flashback till gymnasietiden då vi spenderade ofantligt många timmar på Café Royal och pratade, pratade, pratade om allt mellan himmel och jord, man ska inte underskatta den välgörande effekten, jag hade verkligen glömt!

Ha en underbar fredagkväll!




4 kommentarer:

  1. Underbar den där dikten! Låter som att du har haft en toppendag, hoppas helgen fortsätter så. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Anna, hoppas ni får en härlig helg ni med!

    SvaraRadera
  3. Skrev en kommentar från mobilen men det funkade inte. Nu hittar jag inte ens inlägget som jag skulle kommentera på. Jag har nog drömt. Skulle fråga om det var tema på kickoffen eller en årlig som ni alltid har. Och något mer som jag nu glömt. Café Royal var före min tid. Där var jag aldrig.

    SvaraRadera
  4. Bara årlig, egentligen mer för att sätta målen för året, men kul att göra det på annan ort och i lite inspirerande miljö

    SvaraRadera