söndag 13 januari 2013

Gillar söndagsmornar

Alla andra sover och jag njuter så av att sitta här i köket med gårdagens Di och den tjocka söndagupplagan av Sydsvenskan. Nypressade apelsiner, kaffe, danskt rågbröd med gräddleverpastej, helglyx på hög nivå. (Råkade skriva gäddleverpastej först, öh, lät inge vidare).

Igår körde vi in till Malmö tidigt på morgonen och åt frukost, därefter en runda på några inredningsaffärer och på Åhléns. Jag gillar deras klädavdelning igen, bra blandning. Det blev inget handlat dock, får inte riktigt grepp om vad det är vi behöver och vill ha. Hittade dock en lampa som jag trodde kunde passa i vardagsrumsfönstret, just look at this cute little bastard. Men upptäckte att våra fönster är inte så bra lämpade för hänglampor, i så fall måste det vara två lampor i varje fönster, eftersom de har en bred mittavdelare och i övrigt är ganska smala....synd å skam, men kanske, kanske de passar i köket?

Lördagen var i övrigt ganska vilsam, äldsta sonen lagade pizza till middag och så var vi inbjudna på ost och vin hos vänner sent på kvällen, de bor på gångavstånd så det blev några sköna promenader på kvällskvisten.
Vi drömmer om att göra en eventuell skidresa tillsammans och ägnade därför en stund åt att surfa runt och leta stugor. Wow, vilka "stugor" det finns, en av grabbarna hittade något som verkligen var utöver det vanliga, eller vad säger ni om den här? Kolla speciellt in utsikten från kopparbadkaret i ett av sovrummen :). Drömma får man väl och om man åker "off season" så är den ju rentav billig.

Idag skiner nästan solen här, det får bli en promenad, sedan måste jag förbereda för en konferens som vi har imorgon.

Ha en skön söndag!

P.S. några bilder kan jag fortfarande inte ladda upp tyvärr, men hoppas ni får nöje av länkarna som jag lagt in. (Ni klickar bara på texten "this och "här" så kommer ni vidare, om ni inte redan vet det :))





.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar