tisdag 22 januari 2013

Det ser ut som om solen verkligen kämpar...


...för att komma igenom molnen idag. Det är ett nytt tunt snötäcke ovanpå det gamla, vitt och rent igen, det gillar ju jag. Gillar också dessa tulpaner från finaste mamma o pappa, jag älskar rosa!


Jag har förresten börjat upptäcka och känna saker som jag inte tänkt på tidigare. T.ex. så har jag upptäckt att om jag är lite "nere" så blir mitt humör mycket bättre när min "lilla" pojke dundrar in genom dörren. Låter väl helt absurt att jag inte skulle ha märkt det innan, men jag har i alla fall inte tänkt på det, så är det. Nu blir jag liksom helt uppfylld av den där "må-bra-känslan". Jag har även upptäckt hur bra jag trivs med att ha A boende hemma också, vi har liksom blivit en "komplett" familj på nåt sätt när vi är 4.

På jobbet är det mycket "sätta mål", uppföljning och utvecklingssamtal som står på dagordningen inom närmaste framtiden. Men vi har en hel del spännande projekt på gång. Återigen känner jag att det kittlar i hjärnan, vill hitta på så mycket, vill hitta "THE ultimate solution" som liksom löser allt. Men det kanske inte är så det funkar, det kanske är tålamod och steg för steg som är THE thing?  

Men nu ska jag snart till tandläkaren och därefter till vårdcentralen, lämpligt nog ligger dessa i samma hus. Skulle det bli lite tid över emellan besöken så ligger biblioteket också där. Jättefint nyrenoverat bibliotek med fina möbler och snygga lampor så det stänker. Där kan man sitta och bläddra i böcker eller tidskrifter och känna sig kulturell. Snart ska dom få en kaffe/te maskin också, kommer kanske bli mitt häng framöver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar