lördag 19 januari 2013

Att ta nya tag...

Ibland känns det tungt, det där med att ta nya tag, att inte ge upp efter ännu en besvikelse. Men gång på gång blir jag överraskad av hur anppasningsbara vi människor är. "The survival of the fittest" som J och jag nyss läste om inför hans biologiprov. Just nu känner jag mig jäkligt anpassninsgbar och jag klappar mig själv på axeln extra mycket.

Vi tog en sådär lång härlig promenad idag, njöt också av en kvarts paus på stamfiket längs vägen, men ändå, det blev nog en 8 km. Det är fint idag, lite snö här, så där så att det täcker gräset och blir ett fint böljande täcke, ljust och rent. Några minusgrader och en något bitande vind, men rätt så behagligt ändå om man som vi, dragit på långkalsonger och termobrallor.


Just nu lagas det fiskgryta i köket och ljuva dofter börjar sprida sig i huset, jag har tänt massor av ljus igen och virat in mig i en pläd för det är onekligen lite kallt i huset, luftvärmepumpen kämpar som en galning, men orkar inte riktigt, det luktar gammalt bränt damm av elementen vilket gör att jag drar mig för att sätta igång dessa.... det är inte snålhet, nej nej.


Jag är jättenöjd förresten med den svartvita trappan. Okej, det är lite klantigt spill på vissa ställen som jag måste fixa till, men i det stora hela så blev det riktigt bra. Nu funderar jag över nästa projekt, kanske måla det lackade och fula furugolvet på ovanvåningen vitt, en billigare lösning än att lägga helt nytt golv... kanske. Det jobbiga är att det måste slipas först, pust, också allt damm på det.
Jag drömmer också om att ha en egen B&B på Österlen om sisådär 10 år, kolla in det här objektet t.ex.
http://www.uppvik.nu/919_malarhusen.pdf
Eller skulle jag kunna säga såhär; kolla in vilket objekt som helst hos Uppvik och döttrar, min favorit bland alla mäklare tror jag, inte många fel på dom objekten inte.

Måste berätta om en härlig vän som bor inte alls långt härifrån, hon kommer hit med hembakade kakor ibland, som igår kväll t.ex. det ringde på dörren sent på kvällen, hon hade nämligen råkat somna så hon blev lite sen, hon kom därför i pyjamas, vinterstövlar och kappa, med chocolate chip cookies till mig, det är den bästa medicinen sa hon, och den var inte alls dum den :)

Men nu skulle jag kanske ta tag i något, som att städa badrummet t.ex.

Ha en alldeles underbar lördagskväll!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar