söndag 25 november 2012

Det var visst inte så lätt...

...det där med att hålla bloggen vid liv. Inser att det är en så gott som en evighet sedan jag skrev. Men när jag startade den var jag full av energi och ville så mycket, sedan försvann orken där en stund och jag var tvungen att prioritera annat. Har inte ens lämnat in min kamera på laddning, fy va slött och dumt av mig, skulle ju haft den fixad nu när energin är tillbaka.
Även om det har varit en del bakslag sedan jag skrev senast så har det också hänt en massa kul. Förra helgen t.ex. var mina (äldsta) vänner A & T här på besök. Det var så dejligt och trots att vi inte träffats på flera år så bara fortsatte vi att prata på som om det var igår, som att ha Dr. feelgood på besök!
S och jag har kommit igång med våra kvällspromenader, det är riktigt skönt, frisk luft och motion då sover jag som en stock. Gjorde spontanbesök hos vänner under en av dessa sena promenader och lyckades t.o.m. omedvetet pricka in en födelsedag och blev därmed bjudna på tårta (det var inte meningen :)).

Igår fick jag idén att vi skulle åka in till stan en stund och leta efter en fin julstjärna. Var nog en dum idé från början för jag kände mig lite allmänt "olustig" och mycket riktigt när vi satt och åt lunch så började jag må riktigt dåligt, kallsvettig och illamående så det var bara att betala och snabbt ta sig till bilen o åka hem, det blev ingen julstjärna den här gången. Men jag bättrade på mig och på kvällen var vi på middag hos vänner som bjöd på helt vidunderligt goda grillade lammracks... Vi blev båda helt sålda på det och nu måste vi laga det själva a.s.a.p. Vi hade en väldigt trevlig kväll, väldigt avkopplande och eftersom de bor några hundra meter från oss så var det bara några minuters promenad hem inatt, perfekt då jag var lite orolig hur jag skulle må.

Imorse blåste det hårt och var helmulet, men hade bestämt med en kompis att vi skulle gå långpromenad med hennes hund kl. 10. Vi försökte hitta en väg där fanns lite lä och fick till sist en riktigt skön runda. Hade tur för strax efter vi kom hem började det ösregna och har fortsatt så hela dagen så jag hade nog inte kommit ut idag annars. En dag som denna längtar jag verkligen efter sol och värme, kände så starkt i fredags morse när solen sken för första gången på länge hur mycket det betyder för mig.
Imorgon dags att åka till jobbet igen, livet går sin gilla gång liksom och nästa helg är det första advent! 

1 kommentar:

  1. Jag har varit inne och tittat här varje dag, så det var kul att se att du har skrivit lite! Toklängtar till nästa helg när man äntligen får smälla upp alla adventsstakar och lampor som går att uppbringa. Möööörkt här! Kram

    SvaraRadera