lördag 26 januari 2013

Spinner som en katt...

....och njuter av denna sköna lördagsmorgon. S har åkt till stan för att klippa sig och jag har hela köksbordet för mig själv, kan sprida ut tidningar, dator, ipad, kaffekopp, kamera och whatever över hela bordet. Hittade fina tips om resebloggar i senaste Metro Bostad, tack för det. Kolla in denna t.ex. hennes bilder är ju helt underbara och får mig att se fram emot nästa Parisresa och att få strosa omkring i gryningen med kameran i högsta hugg.  http://parisinfourmonths.com/

Men oj, nu låter det kanske som att jag inte njuter av min mans sällskap, men så är det inte, för när han kommer hem skall vi dricka lite mer kaffe, mysa och prata om livet. Sen ska vi hjälpas åt att snygga till lite här hemma, på med bra musik på hög volym så går städningen som en dans. (pepp, pepp).

Bröllopsfotografens fru, som är yogainstruktör, ska hålla ett yogapass med oss här hemma nästa söndag. Jag har ju länge velat prova yoga, men har aldrig kommit till skott och senaste månaderna har det inte ens funnits på kartan. Den här kvinnan, som jag aldrig träffat, men som då är gift med S kompis, hon kör bl.a. pass i medicinsk yoga för cancerpatienter, man behöver inte skämmas, man kör utifrån sin egen förmåga, jag är ju inte supervig precis, men kanske kan bli. Om det känns rätt så kanske vi kan gå på hennes "vanliga" klasser framöver. Jag tror det kan vara rätt grej för mig för att bygga upp både kropp och själ framöver, vad tror ni?

3 kommentarer:

  1. Låter underbart med yogan. Har testat medicinsk yoga ett par gånger tyckte det var helt underbart avslappnande och skönt. Tror det blir kanon för dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mediyoga är helt underbart. Tycker egentligen att det är lite underligt att du inte hakat på yogan tidigare, den är som gjord för dej. Vig eller inte vig. Yoga är så långtifrån prestation vi kan komma. Där är du du med bara dej och ingen annan. Där blir vi starka. Så klok och förnuftig jag lät. Jag älskar dej min vän.

    SvaraRadera
  3. Härligt, nu ser jag ännu mer fram emot detta, ska köpa yogamatta i veckan :))
    Du ÄR förnuftig, o du ska inte va ledsen, vi har alla "fula" dagar, men bara det faktum att vi noterar det är ett steg i rätt riktning
    Kram till er båda, mina älsklingar!

    SvaraRadera