fredag 25 januari 2013

En stund i fåtöljen

Det skymmer ute och jag har satt mig i favorithörnan, lamullsfäll över fötterna och iPaden i knät. Idag har jag haft det kämpigt som bara den, men nu är det mycket, mycket bättre. Nu vankas fredagsmys med lax, kanske rentav ett glas vitt vin. Bäst är att ha en hel orörd helg framför sig. S ska ha herrmiddag här imorgon och jag drömmer om att kunna kidnappa J för en mamma-son kväll. Kanske äta ute, eller kanske sno lite grillade lammracks från herrmiddagen och sedan ta en en biokväll? Vi får se om det går, kanske jag kan muta med lite datorspelstid? Fast har inte råd, för många läxor, prov o inlämningsuppgifter. Vi skulle också behöva shoppa lite skidkläder, han ska ju åka skidor två tillfällen i vinter. Å jag ska också på skidsemester, till Norge!! Är så lycklig över detta, längtar ihjäl mig, den här gången ska jag åka med J i blåa backar så mycket han vill, bara han börjar tycka det är kul! Sedan kan jag ta de svarta pisterna när han tröttnat på mig, bara för att få uppleva den där härliga fartkänslan. Men jag vill även "gå på tur". Tror jag ska köpa mig ett längdåkningspaket, vore inte dumt att ha här hemma de få dagar det är snö. Som förra helgen kunde jag gett hur mycket som helst för att få dra en repa i skidspåret på golfbanan.

Medan jag skriver så har lördagskvällen blivit uppbokad och jag och J hembjudna på planeringskväll, till familjen som vi skall åka på skidsemester med. Ser fram emot att planera middagarna som skall lagas i den fina stugan, kolla HÄR, i en av dessa ska vi bo :)) och att reka lite bland deras backar och spår. Böcker och spel som ska tas med, vilka andra aktiviteter som finns osv. Jag älskar att planera och att ha förväntningar! 

Efter en stund här i lugn och ro i fåtöljen så har jag kommit fram till att livet nog ska kunna bli rätt schysst ändå. jag kom också ihåg min nya kamera och att jag ska ta massor av nya bilder i helgen, på människor också, inte bara stilleben. Åh, nu längtar jag att få sätta igång. Hittade en app som jag kan redigera bilder med här på paddan, så här kommer en redigerad "före" bild på mig, från i somras. Får väl vänta ett tag med "efter" bilden. 




5 kommentarer:

  1. Snyggaste du. Sånt leende jag hoppas få så snart den här helvetesrälsen har gjort sitt jobb :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du skaffat tandställning? Gör det svinont? Hur länge ska du ha den?

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ska hoppa in och ur detta inlägg tills det smittat mej. Med allt det glada. Allt det tacksamma. Allt det ivriga. Så jag slipper gå omkring som en otacksam, självisk apa. Längtar efter efterbilden, jag tror att den är minst lika fin.

    SvaraRadera