torsdag 29 november 2012

I skenet av stearinljus...

...sitter jag och myser, men något stör mig, jo jag är stinn av en alltför stor bit fläskpannkaka, känner ett nästan maniskt behov av att gå en promenad och har dåligt samvete att vi inte gick igår kväll. Ikväll finns inga ursäkter, mer än att det är väldigt kallt ute.... en sån där kyla som kryper innanför skinnet på en så att t.o.m. skelettet fryser. Men, efter en liten stund med högt tempo börjar kroppen ånga och det slutar nästan alltid med att vantarna åker av och att dragkedjan på jackan måste öppnas en bit... Dessutom är både jag och S lediga imorgon och kan därför sitta uppe länge och dricka te och lösa världsproblem efteråt. Så ut med oss!

Idag hämtade jag J i Lund efter jobbet och vi handlade mat tillsammans, älskar att umgås med honom, min kloka pojke, blir helt förundrad ibland.... tänker på när jag själv var 17 och minns mest hur blåst jag var...men kanske var självbilden fel..

Men nu var det den där promenaden.... nu djäklar...

Ha en bra torsdagskväll och en finfin fredag!

2 kommentarer:

  1. Duktiga ni! Här har vi snöstorm, det har snöat nonstop i typ 24 timmar och börjar nu bli ganska vitt. Jag tänder Tine K doftljus och myser vidare framför Grey's i soffan. Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är det så att våra barn är bra mycket mognare än vi var. Linnea fyller 17 idag (30/11) och hon är mycket klokare än jag någonsin blir.
    Kram Marie

    SvaraRadera