torsdag 8 november 2012

Efter solsken..

Hade en helt formidabel helg med Anna. Efter att ha hämtat henne på Sturup på fredag förmiddag körde vi till Malmö där vi började med ett besök på Factory. Nu har Anna också ett par Please Jeans, he he, hoppas hon älskar dom! Själv fick jag uppbringa all självdiciplin jag äger och har för att inte köpa ett par till. Sen satt vi länge och pratade över en underbar fisksoppa på Johan P, ägnade eftermiddagen åt att kika på kläder och inredning. Jag glodde förstås på lampor eftersom jag blivit lampfetischist på sistone. En latte på Espresso house fick avsluta Malmöturen och sedan ville jag bara visa att Malmö har Skandinaviens största shoppingcenter, så en blixtvisit på Emporia blev det på vägen hem. Fredagen avslutades med hemgjord Pizza och några glas vin. Balsam för själen var denna dag och inte skulle det bli sämre.

Lördagen tillbringade vi i Köpenhamn, vilket var evigheter sedan! Kunde njuta av Thailändska pannkakor med banan och choklad på Ströget, häpna över priserna på handväskor på Louis Vuitton och Mulberrys top of the line butiker. Blev inte mycket shoppat, men det viktigaste i alla fall, lite Lego friends till Emma på hennes 7-årsdag. Vid tretiden fann vi oss en restaurang där vi kunde äta Brunch trots att klockan nog var efter tre. Kvällen tillbringade vi sedan hemma där Stefan bjöd på go middag.

Det enda tråkiga denna helg var att tiden gick så attans fort och att plötsligt skulle Annas plan gå och det skulle sägas hejdå. Men den där feegoodkänslan kan jag ju fortfarande förnimma.

Men nu är det torsdag, vad hände? Veckan har varit ganska trist om jag får vara ärlig, lite som regn efter solsken, men det ljusnar väl igen. Nu ska jag göra topping till en chokladkaka som jag skall ha med mig till en middag imorgon kväll. Imorgon har jag inte så många plikter i övrigt, ska bli skönt med lite vila.




Ha en god natt!

1 kommentar: