söndag 28 oktober 2012

Här råder lugn och skön söndagmorgon, bara jag är vaken, kaffet upphällt och tidningen tjock. Solen strålar ute och det verkar vara lika vindstilla och vackert som igår. Idag ska jag verkligen ta mig tid att vara utomhus, behöver luft! Dessutom upptäckte jag just att klockan bara är nio, inte tio, vilken lycka att "få" en timme till. Tänker på de i familjen som är i New York på höstlovet och att det är ju smart att åka bort den här helgen för man får en timme mer för pengarna liksom.

Igår hade vi en riktigt aktiv dag, med mycket inomhusfix men vi hann med en strandpromenad på seneftermiddagen, nästan magiskt vackert


"Min" fina hemmafixare (i sin gamla goa one piece från BPA bygg, hmm...) fick upp våra nya lampor i vardagsrummet. Blev fint, jag har verkligen tyckt illa om den gamla som hängt fel i förhållande till bordet och som man slagit huvudet i hela tiden (nu pappa kan du komma hit igen utan att riskera att krossa skallen).



Vi fick också spontanbesök av några vänner som var på eftermiddagspromenad. Hissar det där med att göra saker spontant, det är roligt att bli överaskad och blir opretantiöst. Var det vanligare förr eller, idag ska allt planeras i veckor...

Kvällen spenderade vi hemma tillsammans med goa vänner, gemensam matlagning, goda viner, prat om bra och dålig musik, framtida resmål, restauranger att besöka, tja en massa mys helt enkelt, så en riktigt bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar