söndag 10 mars 2013

Bryta ny mark, och gammal

Vaknade tidigt, älskar att vara först uppe, älskar ensamheten en lördag eller söndagsmorgon. Med den där stora koppen kaffe och som idag uppkrupen i soffan med levande ljus på bordet och en grå dag med snöflingor som faller diagonalt i  blåsten utanför. Massor av lust, en bok som ligger där och lockar, en iPad, datorn, kameran, inköpslista inför afternoon Tea med D och hennes tjejer.... Så kom jag på att det var ett tag sedan jag skrev här, blev glad över det, för jag känner för att skriva.

Veckan som gått har varit fantastiskt bra, jag har kommit igenom en mental barriär; jag har varit på gymmet! Det var första gången på 6 månader och jag har nog varit rädd för att det ska göra ont eller att jag inte ska klara det, för det har verkligen tagit emot. Men stolt kan jag konstatera att jag kunde både jogga och styrketräna, så det blev två besök under veckan. Jag tror att skidåkningen öppnade upp för detta, kom ihåg den underbara endorfinkicken och nu vill jag uppleva den igen, hela tiden.

I fredags var det äntligen dags att gå på middag med de kvinnor som jag lärde känna för 17 år sedan då vi alla 5 var nyblivna mammor. Känns ganska fantastiskt att vi har känt varandra o hållit fast i dessa middagar så många år, fantastiskt och lite skrämmande, håller vi verkligen på att bli gamla, näpp. I alla fall så har vi himla trevligt och det blir många skratt å en å annan tår när vi träffas. Den här gången blev det vinvinst också, 5 flaskor fick lyckliga jag bära hem.

Igår var vi hos bror o familj, grillade korv på stranden i  Torekov, sedan hem o värma sig framför kaminen i deras fina hus, middag och mys och 4 km nattpromenad. En helt ny efterättsbekantskap gjorde vi; Banoffee pie, men jag säger bara, dödligt god! (Den vi åt var utan mandlar, går att variera i oändlighet denna o säkert lika god vad man än toppar med).



Jag har upptäckt en sak den här veckan, att de senaste sex månaderna har jag börjat bryta ny mark, gått utanför det invanda mönstret. Jag har hittat nytt, det ni, det är bra.








2 kommentarer:

  1. Åh vad jag vill veta mer, mycket mer. Undrar om en helg verkligen räcker :)

    SvaraRadera
  2. Räcker inte, men är en bra början :)

    SvaraRadera